Στην Αθήνα από τις 28-30 Σεπτεμβρίου 2017 πραγματοποιείται το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο με θέμα: “Learning to think in a digital society”, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του eTwinning. Στο Συνέδριο θα πραγματοποιηθούν 24 workshops και θα το παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απ’ όλη την Ευρώπη. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ενημερωθείτε στη σχετική διεύθυνση: http://www.etwinning.gr/tc2017/
Ο χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου:
Το συνέδριο δίνει έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής και υπολογιστικής σκέψης στους μαθητές και μαθήτριες. Η υπολογιστική σκέψη αντιπροσωπεύει μια καθολικά εφαρμόσιμη στάση και σύνολο δεξιοτήτων που όλοι οι πολίτες πρέπει να αποκτήσουν, όπως τονίζεται στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης (European e-Competence Framework, e-CF).
Όπως ίσως γνωρίζετε, η ευρωπαϊκή δράση «eTwinning – H κοινότητα των σχολείων στην Ευρώπη» προσφέρει στα σχολεία τη δυνατότητα να συνεργάζονται, με χρήση εργαλείων ΤΠΕ, προκειμένου να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Στο eTwinning συμμετέχουν 38 ευρωπαϊκές και άλλες χώρες, συγκροτώντας το μεγαλύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών στην ιστορία της εκπαίδευσης, με περισσότερα από 470.000 άτομα και 179.900 σχολεία. Η χώρα μας μέσω του eTwinning προβάλλεται με αξιόλογο τρόπο, καθώς τα ελληνικά σχολεία έχουν κατακτήσει πολλές και σημαντικές διακρίσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Στη δράση είναι εγγεγραμμένοι 21.000 έλληνες εκπαιδευτικοί (15% επί του συνόλου) και 11.000 ελληνικά σχολεία (56% επί του συνόλου). Τα ποσοστά αυτά είναι κατά πολύ υψηλότερα (σε ποσοστό) κάθε άλλης ευρωπαϊκής χώρας.
Το eTwinning με τον δυναμισμό ενός δικτύου εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ, γεφυρώνει την Ευρώπη βοηθώντας τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια και αξίες, όπως η πολιτισμική συνείδηση και η ανεκτικότητα στο διαφορετικό, που αποτελούν πυλώνες στον ορισμό της πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Παράλληλα, το eTwinning προωθεί τις έννοιες της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, η οποία συναποτελείται από στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΤΥΕ «Διόφαντος», συνδιοργανώνουν με την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης (παρέχεται από το European School Net) στην Αθήνα στο διάστημα 28 – 30 Σεπτεμβρίου 2017, θεματικό πανευρωπαϊκό συνέδριο με τίτλο “Learning to think in a digital society” http://www.etwinning.gr/tc2017.
Οι κύριοι στόχοι του Συνεδρίου είναι ο δημόσιος διάλογος σχετικά με:
-
Την εισαγωγή της υπολογιστικής σκέψης στην εκπαίδευση και των δυνατοτήτων που μπορεί να δώσει στους μαθητές ώστε να σκέφτονται με αναλυτικό και σφαιρικό τρόπο κατά την επίλυση πάσης φύσεως προβλημάτων.
-
Προετοιμασία των εκπαιδευτικών ώστε να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της κριτικής και της υπολογιστικής σκέψης στα σχολεία και να τις εντάσσουν στις δραστηριότητες eTwinning που υλοποιούν με άλλα σχολεία.
Στο συνέδριο προβλέπεται να συμμετάσχουν περισσότεροι από 200 εκπαιδευτικοί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Η ενταξιακή εκπαίδευση στο eTwinning
Από την έναρξη του προγράμματος το 2005, οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε έργα του eTwinning θέτουν ως έναν από τους στόχους τους τη διεύρυνση των οριζόντων των μαθητών τους. Τα έργα eTwinning ανοίγουν ένα παράθυρο στην Ευρώπη μέσω δραστηριοτήτων που προάγουν την κατανόηση της ένταξης, την ανάπτυξη κοινών αξιών και μια θετική θεώρηση της διαφορετικότητας. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα έργων eTwinning που δίνουν ευκαιρίες στους μαθητές να κατακτήσουν διαπολιτισμικές ικανότητες, να γνωρίσουν τις δημοκρατικές αξίες και τη σημασία της κοινωνικής ένταξης και της έννοιας του ενεργού πολίτη. Για παράδειγμα, με μία γρήγορη αναζήτηση στη βάση δεδομένων του eTwinning, μπορούμε να βρούμε έργα όπως τα εξής: “Φιλοξενία ή ξενοφοβία;”, “Σε μια ξένη γη”, “Ιστορίες Μετανάστευσης”, “Είμαστε όλοι μετανάστες του κόσμου αυτού”, “Είμαστε όλοι διαφορετικοί… είμαστε όλοι ίσοι… σεβόμενοι τις διαφορές μας…”. “Εσύ και εγώ μπροστά στον καθρέφτη”, “Αποδέξου με γι’ αυτό που είμαι”, “Ενωμένοι μέσα στη διαφορετικότητά μας” κ.ά. Μέσω των συνθετικών εργασιών, οι μαθητές αλληλεπιδρούν θετικά με τους συνομηλίκους τους και συνειδητοποιούν ότι οι διαφορές μπορούν να αποτελέσουν θετική πηγή μάθησης, αντί για αίτιο αρνητικών σχολίων και προκαταλήψεων.
Ένα από τα έργα αυτά, το “Μετανάστες και Πρόσφυγες”, το οποίο βραβεύτηκε με Ευρωπαϊκό Βραβείο το 2017, εκπονήθηκε από μαθητές ηλικίας 12-13 ετών από τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Κάτω Χώρες και Νορβηγία. Οι μαθητές διερεύνησαν το θέμα της μετανάστευσης, συνέλεξαν πληροφορίες για τη μεταναστευτική κρίση στην Ευρώπη και κατανόησαν καλύτερα τι σημαίνει να είναι κάποιος μετανάστης ή πρόσφυγας, κάτι που ενίσχυσε τη διαπολιτισμική τους επίγνωση. Ως τελικό προϊόν του έργου τους, τύπωσαν ένα περιοδικό με όλα τα υλικά και τις απόψεις τους. Μία από τις μαθήτριες, η Mariska από τη Γαλλία έγραψε: “Ένα πράγμα θα ήθελα να πω σε όποιον είναι εναντίον των μεταναστών: Αν σε βομβάρδιζαν και ζούσες σε φριχτές συνθήκες σε καθημερινή βάση, θα ήσουν ευτυχής να σε καλοδεχτεί και να σε φροντίσει μια άλλη χώρα. Γι’ αυτό, σε παρακαλώ, να συμπεριφέρεσαι στους άλλους όπως θα ήθελες να σου συμπεριφέρονται!”
Εκτός από την εκπόνηση έργων, οι εκπαιδευτικοί του eTwinning έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε πλήθος άλλων δραστηριοτήτων: Διαδικτυακά Σεμινάρια, Εκδηλώσεις Μάθησης, Εργαστήρια και Ομάδες Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να κερδίσουν πολύτιμες γνώσεις σχετικά με το πώς να διαμορφώσουν ένα κλίμα αποδοχής στην τάξη τους, να εκπαιδεύσουν καλύτερα τους μαθητές τους οπλίζοντάς τους με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για την καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων και να τους βοηθήσουν να αισθανθούν μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας που μοιράζεται τις ίδιες ανησυχίες και τα ίδια όνειρα.
Θα ήθελα να σας ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου και τα συμπεράσματα του να βοηθήσουν την εκπαίδευση.
—
Πηγή: http://www.minedu.gov.gr